דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סטודנטים לחינוך מיוחד 

מאת    [ 16/02/2012 ]

מילים במאמר: 336   [ נצפה 2493 פעמים ]


מי הם אותם סטודנטים לחינוך מיוחד? מדוע הם בוחרים דווקא לימודי חינוך מיוחד ולא לימודי חינוך והוראה? ומה מיחד לימודים אלו?
התשובות לכלל השאלות הללו נמצאות בעובדה שעולם החינוך כולו צועד לכיוון של חינוך בכיתות קטנות, הקדשת זמן רב לכל תלמיד ומתן שיעורי תגבור אישיים, דברים שבעבר היו שייכים לתחום החינוך המיוחד בלבד.

בנוסף, מתן טיפולים רגשיים ותשומת לב לבעיות ולהפרעות התנהגות, הפרעות קשב והפרעות רגשיות ללא קשר ללקויות הלמידה של התלמידים הינו חלק בלתי נפרד מהחינוך המיוחד. כך שבפועל, החינוך המיוחד הולך ונהיה מעמיק יותר וממוקצע בתחום כאשר במקביל כל מערכת החינוך מאמצת גישות לימודיות שהיו בעבר שייכות למערכת החינוך המיוחד בלבד.

הסטודנטים אשר בוחרים ללמוד תואר ראשון חינוך מיוחד בוחרים להיחשף לעולם לא פשוט בכלל. נעשה הפרדה בין מערכת החינוך המיוחד אשר עובדת עם ילדים בעלי לקויות אורגניות לבין מערכת החינוך ה"רגילה". בזו, מדובר בעבודה עם הילדים של כל אחד מאיתנו, ילדים אשר נחשבים נורמטיבים במרבית התחומים אך מגלים הפרעה או לקות כזו או אחרת הבאה לידי ביטוי בעת כניסתם למערכת החינוך.

הסטודנטים נחשפים לשלל בעיות ולקויות אשר מוכרות במערכת החינוך ואיתם הם עתידים להתמודד במהרה. הלימודים שלהם כוללים הן לימודי הוראה והן לימודים המתמקדים בהפרעות השונות ובדרך לגשת אל אותם תלמידים ולהגיע אליהם על מנת שיראו במערכת החינוך ידי ולא אויב.

ואולי זה הקושי המהותי ביותר איתו יתמודדו הסטודנטים לחינוך מיוחד בעת עבודתם. תלמידים ממקצועות החינוך המיוחד מרגישים, לרוב, כי מערכת החינוך בכלל והמורים בפרט הם האויב והם הם שאחראים לכל סבלם. המערכת מעמתת אותם עם הקשיים הכי גדולים שלהם ולא מרפה. ככל שהם גדלים ההבנה שהקושי לא תמיד נעלם ויש להתמודד איתו אינה מטיבה עם כל הילדים.

בחינוך המיוחד ההוראה בכיתות קטנות וההכרות האישית עם כל אחד מהילדים היא חלק בלתי נפרד מההוראה ומהחינוך. זו הדרך לראות את התלמידים ולסייע לו הן במצוקות לימודיות והן בכאלו חברתיות, התנהגותיות או רגשיות. זה גם המקום אשר יכול לזהות הצלחות קטנות ולהאיר אותן בזרקור על מנת לעודד ילד חלש.

סטודנטים אשר בוחרים ללמוד לתואר ראשון בחינוך מיוחד אינם עובדים רק בהוראה הם עובדים גם בטיפול והעצמה של כל נער ונערה איתו יפגשו.

תואר ראשון - אתר לימודים מקיף ומפורט המקנה מידע על מסלולי תואר ראשון במוסדות המובילים בארץ. האתר מאפשר ייעוץ לימודי ברמה גבוהה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב